Lektor: Mgr. Jiří František Průža
Rozsah: 8 hodin
Cena: 1 600 Kč
Č. akreditace: A2021/0337-SP/PC/VP
Termín: 3. 10. 2025 (9 - 15 hod.)
Počet účastníků: max. 30
Anotace
Reakce člověka na špatnou zprávu je nepředvídatelná. Má různé podoby od racionálního přijetí přes citové zamítnutí až po bouřlivou odmítající a zoufalou reakci, která je obtížně zvladatelná. Silné emoční reakce příjemce jsou odrazem náhlostí děje a skutečností, že medicína nebyla vítězná. Vedle klienta a jeho rodiny nebývá na náhlou událost připraven ani pečující personál. Účastníci kurzu se dozvědí, jaké jsou potřeby klienta a jaké jsou vyrovnávací strategie… co ovlivňuje pečující personál při tak náročné komunikaci a jaké jsou nejčastější chyby v základní krizové intervenci.
Osnova
- zátěžová, ohrožující životní situace
- sdělení těžké zprávy a vyrovnávání se s ní
- psychosociální potřeby člověka
- rozhovor jako základ krizové intervence
- nabídka pomoci, podpůrné sociální rituály
- ochrana lidského života, spirituální podpora
- pomoc pozůstalým, truchlení, zármutek, žal